Anita Jæger: 25 år som ejendomsmægler i det midtjyske

I starten af august kunne Anita Jæger fejre 25-års jubilæum i ejendomsmæglerfaget. Siden 2012 har hun været selvstændig i Silkeborg og omegn som indehaver af Ejendomsmægler Anita Jæger. En virksomhed med et professionelt team og som adskiller sig fra andre i branchen – blandt andet ved altid at lave intensiv og anderledes markedsføring af de boliger, der er til salg.

Anita Jæger startede sin karriere som ejendomsmægler ved EDC Mæglerne på Nordre Strandvej i Risskov ved Aarhus. Men det var i årene ved Nybolig Frank Lerche, at Anita Jæger for alvor fandt kærligheden til boligmarkedet i Silkeborg-området. Men Anita Jæger ville gerne gøre det på sin egen måde. Så det lå i kortene, at passionen skulle blive til en selvstændig og uafhængig ejendomsmæglervirksomhed.

”Silkeborg-området er jo helt fantastisk, og der er noget for alle typer boligkøbere. Men det, der driver mig allermest, er at møde mennesker og hjælpe dem i deres boligsituation. Når vi formår at hjælpe folk godt videre og løser opgaven for dem, giver det en rigtig stor glæde”.

Digital markedsføring giver stor effekt

Selvom Anita Jæger kan fejre sølvbryllup med sin titel som ejendomsmægler, har hun i dén grad formået at følge med tiden. Hun er især meget bevidst om, hvor stor effekt digital markedsføring har. Ikke kun for hendes virksomhed, men i særdeleshed også for, hvor hurtigt en bolig bliver solgt. Derfor gør hun altid lige dét ekstra for, at boliger får den optimale markedsføring og de bedste betingelser for at blive set af de rigtige:

”For 25 år siden så markedet helt anderledes ud. Dengang trykte vi annoncer i ugeavisen og klistrede billeder ind i salgsopstillingen, som kunderne kom og hentede, når der var en ny bolig på markedet. Måske var der mellem 50 og 100 personer, som så annoncerne. Med digital markedsføring kan vi nå meget længere ud, og det er ikke unormalt med 15.000 klik på en annonce. Derfor er det selvfølgelig noget, vi bliver ved med – fordi vores kunder kan mærke, at det har en stor effekt, og at vi virkelig gør noget for at sælge deres bolig”.

Større krav i salgsprocessen

Boligmarkedet har også ændret sig på andre områder. For 25 år siden var det nemlig dyrere at låne penge, og derfor var det ikke så normalt at rykke teltpælene op, som det efterhånden er blevet i dag. Derudover er der flere krav til formalia i forhold til, hvordan et hussalg- og køb skal foregå, end der var før årtusindskiftet:

”Der er stadig nogen, som sælger sin bolig uden at sætte det på markedet gennem en ejendomsmægler. Men der er bare flere formelle og juridiske dokumenter at forholde sig til i dag end for 25 år siden. Derfor mener jeg, at vores viden, erfaring og service – og at vi selvfølgelig får en god pris til sælger – er det, der gør, at vi kan forsvare vores eksistens som ejendomsmæglere. Også fremadrettet.”

Med 25 års erfaring inden for en branche følger der da også et væld af værktøjer og erfaringer med. Værktøjer, som hun blandt andet har tilegnet sig gennem Dansk Ejendomsmæglerforening, som hun og de øvrige medarbejdere alle er medlemmer af. Det er med til at sikre en vis troværdighed og faglighed gennem kurser og årlige fornyelser af autorisationer:

”Det er en selvfølge for mig, at vi er medlem af Dansk Ejendomsmæglerforening. Det er den måde, vi udvikler og holder os opdateret på, og så er det jo branchens vigtigste kvalitetsstempel. Og den kundetype, vi typisk henvender os til, er nogen, der netop foretrækker en vis grundighed og professionalisme. Jeg tror også, det er derfor, at vi har flere kunder, som kommer igen. Det bekræfter mig i, at vi gør en forskel.”

Læs mere om, hvad du kan forvente af en professionel ejendomsmægler.

Fremtiden hos Anita Jæger

Om det bliver til et guldbryllup med titlen som ejendomsmægler, kan kun fremtiden spå om. Men én ting er helt sikkert for Anita Jæger:

”Vi vil fortsætte med at udvikle den digitale markedsføring. Og vi vil fortsat gøre tingene lidt anderledes – blandt andet med arrangementer som vores tiltag med ”Late Night åbent hus”, som indtil videre har været en stor succes. Og så vil vi fortsætte med at se muligheder, hvor andre ser begrænsninger. For eksempel solgte jeg en bolig i lokalområdet til 1 million kroner mere, end hvad sælgeren troede, han kunne få for den. Det er også en måde, vi gør en forskel på: at vi tjener vores salær ind med en højere pris.”

Hun fortsætter:

”Helt overordnet vil vi selvfølgelig opretholde vores høje grad af service, imødekommende facon og gode teamwork, som vi er kendt for. Og som får kunderne til at føle sig trygge ved os alle sammen. Det er enormt vigtigt for mig og os – og ikke mindst for, hvor godt vi lykkes med at løse kundernes opgaver.”

Går du med tanker om at sælge din bolig?

Kontakt os og hør, hvordan Anita Jæger kan hjælpe dig med at realisere dine overvejelser: Book samtale