Kend din køber og ram dit mål

Når du skal sælge din bolig, er der 2 mål, du skal fokusere på: målgruppe og målretning. Det er nemlig 2 helt afgørende faktorer for, at din bolig bliver solgt hurtigt og til de rette købere.

Desværre er det ikke alle ejendomsmæglere, der formår at lægge det rigtige fokus på de 2 mål. I stedet fokuserer de fejlagtigt på det store mål, at få huset solgt, og så skyder de ved siden af. Det oplevede Poul Riberholt, inden han skiftede ejendomsmægler. ”Det vi oplevede da Anita Jæger kom ind var, at der blev fokuseret på nogle andre ting, som vi ikke havde tænkt på tidligere. Med Anita Jæger var det ikke så meget skyde med spredehagl. Jeg er sikker på, at det var derfor, vi fandt en køber til sidst,” fortæller Poul.

Da Anita Jæger kom ind i billedet, blev der pludselig fokus på, hvem målgruppen til huset var. Og det var noget, der gav mening for Poul. ”En ting er, at ens hus kommer i avisen og på nettet. Det kan de fleste finde ud af. Her fokuserede Anita Jæger meget mere på målgruppen, altså hvem hun troede ville være i markedet efter et hus som vores. Den var hun super skarp til at pinpointe og målrette al markedsføring efter,” fortæller Poul. Læs mere om Pouls oplevelse.

Jesper Skak-Nielsen og Helle Lorenzen havde samme oplevelse. Hos deres første mægler, blev de stillet over for en masse valgmuligheder for markedsføringen af deres hus, men det var de slet ikke interesserede i. ”Hvis en blikkenslager skal lave noget for mig, så er jeg ligeglad med, om han bruger en vinkelsliber eller nedstryger til at skære rørene op med. Bare røret er tæt, når han går”, fortæller Jesper og fortsætter: ”Hos Anita Jæger var vi slet ikke inde på sådan nogle teknikaliteter. Hun snakkede om profiler og hvilke typer af mennesker, der ville bo i vores hus - og det gav meget mere mening. Det gjorde, at vi fik tillid til, at hun godt kunne sælge huset, for hun beskrev en køber, som vi kunne genkende”Læs mere om Jesper og Helles oplevelse.

Når du kender din målgruppe, er det tid til at fokusere på målretningen, som først og fremmest sker i markedsføringen. For Anna Poulsen og familie var noget af det specielle ved deres bolig de store arealer omkring huset, som skabte en lille oase af fred og ro tæt på by og aktivitet. Og det skulle potentielle købere have lov at opleve. Derfor kontaktede de Anita Jæger. ”Vi havde set, hvordan hun markedsførte andre boliger, som var lidt anderledes. Med vores hus formåede hun at fange det ekstra specielle ved det med blandt andet brugen af droneoptagelser. Så kunne man virkelig se den luft, der var omkring boligen, og at den var tæt på fællesareal, natur og skole - uden at have naboer lige klos op ad. Det er den følelse af at bo alene, men stadig i et aktivt kvarter, der er det specielle ved boligen, og som blev indkapslet og markedsført,” fortæller Anna. Læs mere om Annas oplevelse.

Som hos Anna er det vigtigt at slå på de ting, som du finder specielt ved din bolig, for det er ofte de samme ting, som potentielle købere også vil falde for. Det kan du både gøre i salgsopstillingen, men også i de billeder du viser frem af boligen.

Har du brug for hjælp til at finde din målgruppe og målretning? Så kontakt os endelig og få en uforpligtende snak om, hvad vi kan gøre for dig.

 

Læs mere om at sælge dit hus her